Klachtenregeling

Op onze school hanteren we de onderstaande omgangsvormen voor kinderen, ouders en leerkrachten:
• We hebben een respectvolle houding ten opzichte van elkaar.
• We handelen vanuit integriteit
• We geven een ander aandacht en houden rekening met de aangegeven grenzen van elkaar, zowel verbaal als non-verbaal.
• We respecteren andermans eigendommen en gaan er zorgvuldig mee om.
• We hebben een open houding ten opzichte van andere meningen
• We bewaken de begrenzingen met betrekking tot de persoonlijke levenssfeer van een ander.
• We houden ons aan deze gedragscodes en zien erop toe dat deze omgangsvormen door iedereen binnen de school worden nageleefd.

 
Waar gewerkt wordt, worden er fouten gemaakt en dat geldt dus ook voor onze school. Als er misverstanden zijn, dan verwachten we dat de volgende stappen worden genomen:
 
• U bespreekt uw opmerkingen en/of klachten eerst met de betreffende persoon. Voor eventuele hulp/ondersteuning hierbij, kunt u de interne vertrouwenspersoon contacteren.
• Als dit geen bevredigend resultaat oplevert, worden de opmerkingen/klachten besproken in bijzijn van een van de bouwcoördinatoren van de school.
• Als dit ook geen bevredigend resultaat oplevert, dan worden de opmerkingen/klachten besproken met de directeur van de school.
• De directeur nodigt alle betrokken partijen uit voor een gesprek om de misverstanden samen op te lossen. Dit gesprek wordt gedocumenteerd.
• Klachten over ongewenst gedrag kunt u ook bespreken met de ínterne vertrouwenspersoon.
 
Als er nog geen aanvaardbare oplossing is gevonden, dan zijn er nog de volgende mogelijkheden:
 
• U vraagt schriftelijk een gesprek aan met de voorzitter van het College van Bestuur (CvB) die uw klacht namens het schoolbestuur behandelt. U kunt uw brief sturen naar het bestuur. Het bestuur hoort eerst alle partijen en probeert daarna tot een oplossing te komen.
• Nog geen oplossing gevonden? Dan kunt u nog contact opnemen met een van onze externe vertrouwenspersonen. U kunt naar voorkeur kiezen voor de mannelijke óf vrouwelijke vertrouwenspersoon. Deze kijkt samen met u of er oplossingen te vinden zijn.
• Is er volgens u dan nog geen oplossing, dan kunt u terecht bij de Algemene Klachtencommissie.
 
Vanzelfsprekend wordt elke klacht persoonlijk en vertrouwelijk behandeld en krijgt u altijd uitsluitsel over wat we met uw klacht hebben gedaan!


Voor meldingen van ernstige psychische trauma's of geweld kunt u contact opnemen met een vertrouwensinspecteur: 0900-1113111.

 

Gegevens vertrouwenspersonen

Interne vertrouwenspersoon: 
Kaoutar Sghir
010-7660042

Externe vertrouwenspersoon

dhr. Joost van Dijck

Mail: joost@authentiek-coaching.nl
Tel.: 06-25163309

mw. Eva Kok-van der Zanden
Mail: eva@dehaagsekamer.nl
Tel.: 06-41517391

Landelijke Klachtencommissie Islamitisch Onderwijs Onderwijsgeschillen:
Postbus 85191, 3508AD Utrecht
Cookie instellingen